Investeer samen met Dordrecht Marketing & Partners en Gemeente Dordrecht aan de naamsbekendheid van je organisatie en de profilering van Dordrecht als cultuurstad. Om dit te kunnen realiseren, bieden wij een platform voor alle cultuurpartners uit Dordrecht.

Via de UITagenda promoten we wat er te doen is in de stad en bieden we partners de mogelijkheid om zichzelf extra te profileren via een eigen pagina. Middels een (vrijwillige) bijdrage maak je het mede mogelijk om Dordrecht nog beter te positioneren als cultuurstad.

Als partner ondersteun je tevens een collectief doel: Dordrecht op de kaart zetten als dé cultuurstad met een groot en divers cultureel aanbod. Om alle aanbieders van cultuur de mogelijkheid te geven mee te doen, is er een samenwerkingsmodel opgesteld. De (financiële) bijdrage aan het collectief is afhankelijk van de organisatievorm en de doelstellingen van je organisatie.

samen
meer
bereiken

Deelname voor de amateurkunst

Organisaties die vallen onder de amateurkunst, vragen wij geen bijdrage. Van deze organisaties worden de algemene contactgegevens en korte omschrijving (van twee regels), vermeld
op de site. Ook is het mogelijk om meegenomen te worden in de UITagenda op de website en de uitgave in print.

Hiervoor gelden volgende voorwaarden:

  • De activiteiten dienen door de instelling zelf te worden ingevoerd via het formulier op de website,
    conform de vermelde specificaties;
  • De activiteiten moeten publiekelijk toegankelijk zijn;
  • Activiteiten voor ledenwerving worden niet vermeld.

Deelname amateurkunst

Deelname voor instellingen met non-commercieel karakter

Het betreft hier instellingen die geen structurele subsidie ontvangen, maar wel entree vragen voor voorstellingen en/of educatieve projecten die worden aangeboden. De bijdrage van bezoekers is echter minimaal en hoofdzakelijk kostendekkend. De deelnemende partijen krijgen een vermelding op de website, deze kan tekstueel één maal per jaar worden aangepast. Deze bestaat uit:

  • NAW gegevens;
  • Omschrijving (zelf aan te leveren);
  • Foto;
  • Melding van eigen activiteiten onderaan de bedrijfspagina.
  • Het is mogelijk om meegenomen te worden in de UITagenda op de website.
Bijdrage: 100 euro per jaar

Deelname instellingen non-commercieel karakter

Deelname voor overige instellingen

Afhankelijk van de grootte van de instelling, branche en mate van subsidie geldt een indeling in categorieën met bijhorende bedragen. Op basis hiervan wordt de bijdrage (t.o.v. de “tegenprestatie”) vastgesteld. Er zijn 3 categorieën: basis € 500, medium € 1.000 en groot € 3.000. Bekijk de brochure om te zien welke categorie voor jouw organisatie van toepassing is.

De partners krijgen toegang tot:

  • Jaarlijkse vermelding van een kwart pagina redactioneel in de UITagenda;
  • Primaire positie in de digitale UITagenda;
  • Banner op de website voor 2 weken;
  • Opname als een tip in de digitale UITagenda;

De partners in de categorie hoog krijgen daarnaast:

  • Zichtbaarheid op digitale abri’s, vanaf medio 2024 worden deze geplaatst op de toegangswegen naar de stad;
  • 2 maal per jaar social post op de kanalen van CultuurInDordrecht.
  • Gegarandeerde algemene, wervende opname in video;
Deelname voor overige instellingen

Deelname voor evenementen-organisatoren

(ook mogelijk als aanvullend pakket voor exposities of activiteiten)

Organisatoren van een cultureel evenement kunnen bijzonder partner worden. Deze partijen kunnen een standaard pakket aan marketingactiviteiten inkopen. Voor maatwerk kunt u contact opnemen met Dordrecht Marketing & Partners.

  • Inspirerende content op maat (bijvoorbeeld een blog artikel, top 10 lijstje, tips, etc.);
  • Doelgerichte online content campagne (Instagram, Facebook en Pinterest en Google);
  • Door de ogen van ambassadeurs (influencer content).
Bijdrage: 750 euro per jaar
Deelname evenement organisatoren

Alle partners krijgen daarnaast toegang tot:

  • Persdatabank waarop alle persberichten gezet kunnen worden;
  • Deelbare content voor eigen online middelen (logo, fotografie, video’s, teksten);
  • Exemplaren stadsplattegrond voor eigen gasten/bezoekers;

En word je meegenomen in:

  • Folder/flyer bij de VVV;
  • Social media berichten o.b.v. relevantie en beschikbaarheid;
  • Evenementen in de UITagenda;
  • Verkoop tickets op commissiebasis in de VVV en online webshop.
Hof van Nederland - Vrijheid

SAMEN
VOOR
CULTUUR